آنالیز سئو آسان

سئو سایت : بررسی آنلاین و رایگان آپسئو

کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. به عبارت دیگر، مانند یک نقشه راه برای رسیدن به موفقیت در فضای آنلاین عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در مسیر رقابت باقی بمانید و به اهداف خود دست یابید. اکنون که با قابلیت و امکانات این افزونه آشنا شدید بهتر است هرچه سریع تر با نصب افزونه رنک مث سئو سایتتان را بهبیود ببخشید. شما به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ubersuggest و یک ابزار کلی مانند Google Analytics برای پیگیری تلاش های خود می خواهید. و اخیراً با بسیاری از ویژگی‌های جدید از جمله پیشنهاد کلمات کلیدی از YouTube، رقابت و فیلتر کردن ارتقا یافته است. Ubersuggest دارای ویژگی های زیادی است که معمولاً فقط در ابزارهای برتر سئو یافت می شوند.

به بیان دیگر تجزیه و تحلیل سئو باید برای کسب رتبه بالاتر، گسترش دسترسی به سایت، ترافیک و بازدید بالا و دست یابی به اهداف کسب و کار خودتان یک ضرورت باشد. با انجام این آنالیز شما در تاریکی عکس نمی گیرید؛ بلکه شما تصمیمات استراتژیکی می گیرید که مدت زمان و منابع صرف شده روی کارتان را کاهش می دهد. جریمه‌ها یا اقدامات دستی گوگل توسط بازرسان این موتور جستجو در پاسخ به زیر پا گذاشتن قوانین و دستورالعمل‌ها توسط وب‌سایت‌ها انجام می‌شوند. برای مشاهده وضعیت این اقدامات باید با مراجعه به سرچ کنسول گوگل و بخش Security and Manual Actions به گزارش Manual Actions بروید و گزارش حاصل را بررسی کنید. در مرحله بعدی باید صفحاتی را در وب‌سایت پیدا کنید که گوگل به‌هردلیلی نتوانسته آن‌ها را نمایه‌گذاری کند.

اما این به معنی این نیست که بتوانید با ابزارهای کوچک مشکلات سئو را مرتفع کنید بلکه وضعیت سئو سایت را به طور کلی مشاهده می کنید. از جمله نکاتی که در سئو مورد بحث و بررسی است این است که سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند از کدام سایت ها لینک دریافت کرده اند. زیرا دریافت لینک از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت است و اتفاقا همین سایت Ahrefs در ردیف بهترین سایت های ارائه دهنده اطلاعات در مورد بک لینک ها قرار دارد. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت در نهایت داده های زیادی را در صفحات گسترده قرار می دهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تحلیل می کنند. اما تعداد داده ها بسیار زیاد می شود و خطر نادرست بودن گزارش ها را افزایش می دهد. خوشبختانه، می توانید از نرم افزار سئو با یک کلیک برای صرفه جویی در ساعت ها تلاش و تولید گزارش های دقیق استفاده کنید.

حالا با کلیک بر گزینه «انتخاب» می‌توانید به‌راحتی حساب کاربری رایگان خود را ایجاد کنید. برای اینکه اطلاعات بهتر و قابل‌فهم‌تر ارائه شود، سنجاب از نمودارها هم استفاده کرده است. این نمودارها کمک می‌کنند که داده‌ها را نه‌فقط ببینید، بلکه کاملاً درک کنید و سریع‌تر به نتایج مورد نظرتان برسید. یکی از نکات جذاب سنجاب این است که کاملاً بومی‌سازی‌شده و با زبان فارسی و داده‌های محلی طراحی شده است، تا تحلیل‌های صفحات اینستاگرامی برای کاربران ایرانی کاملاً کاربردی و ملموس باشد. سنجاب با طراحی یک رابط کاربری ساده و قابل‌فهم، تجربه‌ای آسان و بی‌دردسر برای همه کاربران فراهم کرده است؛ از دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای گرفته تا کاربران با دانش فنی معمولی. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است.

MOZ PRO نام سایتی است که به صورت آنلاین و با پرداخت بهای آن به صورت ماهانه اقدام به بررسی رتبه مطالب سایت شما در نتایج گوگل کرده و از همین طریق می توانید رتبه مطالب سایت خود را بهبود ببخشید. برای استفاده از این ابزار کافیست به آدرس woorank.com مراجعه کنید و آدرس وب‌سایت خودتان را در باکس جست و جو وارد کنید و روی دکمه کلیک کنید. بطور رسمی سئو کاران به دو دسته تقسیم شدند ، دسته ای که هنوز تمایل به استفاده از روش های قدیمی ( کلاه سیاه ) مانند بک لینک دارند و گروهی که سئو را کلاه سفید می بینند. طبق آمارهای اخیر که در گزارش سالانه یکتانت منتشر شد، نسل‌های X، Y و Z  به نسبت سایر نسل‌ها 85 درصد بیشتر به تحقیق قبل از خرید تمایل دارند. این موضوع نشان می‌دهد که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یک فرصت طلایی برای جذب مخاطب و افزایش فروش است. پلن‌های سنجاب شامل بسته‌های پایه، حرفه‌ای و سازمانی است که در بازه‌های زمانی یک ماهه و ۶ ماهه ارائه می‌شود.

«صفحات کم‌اعتبار» (Zombie Pages) مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی (ارگانیک) را به‌طرف خود جذب می‌کنند. در تصویر بالا، آدرس وب‌سایت «فرادرس» را وارد کردیم و درنهایت نتیجه زیر به نمایش درآمد. با کلیک روی نتیجه می‌توانید نمایی از نسخه موبایلی وب‌سایت در سمت راست صفحه ببینید. در بخش کلمات کلیدی هم قادر خواهید بود تا میزان جست و جو عبارت کلیدی خود را مشاهده و از نرخ کلیک آن باخبر شوید و از سایر امکانات این بخش نیز استفاده کنید. ابزار Rank Tracker (ردیاب رتبه)آنها به شما کمک می کند به راحتی رتبه خود را تعیین کنید و در عین حال پیشرفت خود را بر اساس یک معیار کلیدی پیگیری کنید.

هر کلمه کلیدی مرتبطی را وارد کنید، این ابزار سئو فهرست بزرگی از فرصت ‌های کلیدواژه لانگ تیل، به ‌علاوه سؤالات متداول پرسیده شده را ارائه می‌دهد. شما با تایپ فقط یک کلمه کلیدی، لیستی از سؤالاتی که مردم در رابطه با آن کلمه کلیدی جستجو می کنند را دریافت خواهید کرد. اگر تعداد زیادی لینک دریافتی از وب سایت های کم اعتبار داشته باشید، اسپم اسکور شما می تواند افزایش یابد. بنابراین همانطور که در حال تجزیه و تحلیل لینک های ورودی خود هستید، سعی کنید هر گونه لینک ورودی بد را حذف کنید. به یاد داشته باشید که رتبه بندی کلمات کلیدی پرجستجو می تواند دشوار باشد، بنابراین سعی کنید یک کلمه کلیدی طولانی یا لانگ تیل را پیدا کنید که سختی و حالت رقابتی کمتری دارد تا شانس خود را برای نمایش و رتبه بندی  در صفحه اول SERP افزایش دهید.

شما می توانید با استفاده از این ابزارها در وقت خود صرفه جویی کرده و روی سایر تلاش های ناموفق خودتان تمرکز داشته باشید. لینک سازی داخلی روشی است که شما با اضافه کردن لینک صفحات دیگر وب سایت تان به بازدیدکنندگان یک صفحه خاص از سایت خودتان کمک می کنید تا در صفحات مختلف سایت شما ناوبری کنند. عناوین باید جذاب و به اصطلاح کلیک خور باشند تا بتوانند توجه کاربران را به خود جلب و تشویق به کلیک بر روی آنها بکنند. اطمینان حاصل کنید که شما هم در تاتیل و عنوان اصلی و همچنین در هدینگ ها از کلمات کلیدی مناسب SEO برای صفحه خود استفاده می کنید. آخرین گام از آنالیز سئو را به انتشار محتوا با استفاده از تکنیک skyscraper اختصاص داده‌ایم. دلیل این موضوع آن است که این دسته از انواع محتوا به گوگل در تشخیص و نمایه‌گذاری سریع تغییرات مختلف صفحات وب کمک می‌کنند.

اگر به دنبال ابزار ایرانی برای بررسی سئو سایت خود هستید، جت سئو یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است که خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. با کمک این سایت می‌توانید رتبه کلمات کلیدی سایت خود، خطاهای فنی و محتوایی، بررسی کلمات کلیدی، انالیز رقبا و نظارت بر عملکرد سایتتان را انجام دهید. برای آزمایش این ابزار ۷ روز به صورت رایگان می‌توانید عضو سایت شوید و از آن استفاده کنید. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) ابزاری رایگان و قدرتمند از گوگل است که به شما در درک و بهبود عملکرد وب‌سایتتان در نتایج جستجو کمک می‌کند. برای اینکه بدانیم آنالیز سئو سایت چیست و چه کمکی به ما می کند باید بگوییم، بررسی سئو سایت باعث می شود تا شما وضعیت فعلی خود را درک کرده و با بهبود سئو داخلی و خارجی، آینده بهتری را برای وب‌سایتتان رقم بزنید. این بررسی نشان می‌دهد که در حال حاضر سئوی شما در چه وضعیتی است، چگونه می‌توانید آن را بهبود بخشید و چه اقداماتی برای کسب رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو لازم است.

اساساً انجام این نوع سئو به سایت شما کمک می کند تا صفحه شما در نظر ربات های موتور جستجو و انسان ها به طور یکسان به رسمیت شناخته شود. همانطور که آنالیز سئو سایت خود را انجام می دهید، حوزه هایی را بررسی کنید که می توانید در آنها پیشرفت کنید. ضعیف ترین صفحات، صفحاتی که به خوبی اجرا نمی شوند و به طور مؤثر بازدیدکنندگان جدیدی جذب نمی کند را شناسایی کنید و آنها را تقویت کنید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید فرآیند بهینه سازی خود را از کجا شروع کنید. با کمک این ابزار می توانید وب سایت خود را از نظر فاکتورها سئو ، عملکرد سایت ، رسپناسیو و طراحی موبایل، امنیت و کارایی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. این امکان وجود دارد که نتایج همه ی آنها یکسان باشد اما باید توجه کرد که بررسی سایت با تمامی ابزارها الزامی است.

این کار را می توان به راحتی در پلتفرم گوگل سرچ کنسول و وارد کردن URL انجام داد تا ببینید سایت برای چه کلمات کلیدی رتبه بالایی دارد. همچنین اطلاعاتی را در مورد رتبه بندی هر صفحه برای کلمات کلیدی به شما ارائه می دهد. هدف از انجام سئوی محلی وب‌سایت کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوهای محلی است و بر اساس همین تعریف می‌توان گفت آنالیز سئو محلی سایت اجرای استراتژی سئوی لوکال و عملکرد وب‌سایت را در مقیاس‌های کوچک‌تر جغرافیایی بررسی می‌کند. با استفاده‌های از ابزارهای آنالیز سئو می‌توانید بررسی جامعی از وب‌سایت رقیبان داشته باشید و از طریق این بررسی، اطلاعاتی در مورد رتبه‌بندی کلمه‌های کلیدی، بک‌لینک‌ها، تاکتیک‌های سئو و حتی نقاط قوت و ضعف آن‌ها کسب کنید. همچنین با پیدا کردن محبوب‌ترین انواع محتوا و بک‌لینک‌هایی که دریافت کرده، می‌توانید استراتژی تولید محتوا را در وب‌سایت آن‌ها تحلیل کنید.

برای آزمایش سریع سرعت بارگذاری صفحه، می‌توانید از ابزار PageSpeed Insights Google استفاده کنید. از آنجایی که ربات های موتور جستجو نمی توانند تصاویر شما را بخزند، مهم است که تصاویر خود را با متن جایگزین یا همان alt text مناسب برای توصیف ظاهر و عملکرد آن تصویر بهینه کنید. URL ها باید در حدود چهار تا پنج کلمه ای که محتوای موجود در صفحه را توصیف می کنند، نوشته شود؛ البته به انگلیسی! به عنوان مثال، مقاله آموزش اصول تولید محتوای متنی از ۰ تا ۱۰۰ (رایگان) ما دارای یک URL ساده تولید محتوای متنی (text-content-writing) است. برای مثال در «مجله فرادرس» صفحات وب مربوط به ورود نویسندگان به ویرایشگر مجله به‌وسیله تگ Noindex مسدود شده‌اند و به‌همین دلیل در فهرست نمایه‌گذاری گوگل قرار نمی‌گیرند.

همانطور که مشخص است، موتورهای جستجو سایت شما را بسیار متفاوت از شما می بینند. BROWSEO نوعی دید اشعه ایکس به شما ارائه می دهد همان دیدی که موتورهای جستجو نسبت به سایت شما دارند! Browseo ابزار بسیار خوبی که نشان می دهد چگونه عنکبوت های موتورهای جستجو سایت شما را می بیند. همانطور که همه ما می دانیم عنکبوت های موتورهای جستجو، دید بسیار متفاوتی نسبت به ما انسان ها از وب سایت های ما دارند. با ایجاد یک کد سفارشی می توانید ریویوها (بازدیدها)، ایونت ها (رویدادها)، سازمان ها و افراد را آنگونه که می‌خواهید در نتایج جستجوی Google نمایش داده شوند، نمایش دهید.

سوال مهم در این مرحله این است که معماری وب‌سایت باید چگونه به نظر برسد؟ پاسخ چندان دشوار نیست. تصویر زیر نمونه‌ای از «طراحی عمیق» (Deep Site Structure) در وب‌سایت‌ها را نشان می‌دهد. برای مثال اگر صفحه‌ای را به‌صورت تصادفی با استفاده از فایل robots.txt مسدود کرده‌اید یا به آن «تگ نو ایندکس» (Noindex Tag) افزوده‌اید، با این ابزار متوجه می‌شوید. بنابراین حتما بررسی کنید که صفحاتی به‌صورت اتفاقی در این بین قرار نگرفته باشند. در این قسمت شما می توانید تمامی لینک های ورودی به وبسایت خودتان را مشاهده کنید و در صورت یافتن لینک های بسیار مضر آن ها را دیس اوو کنید.

همچنین می توانید درباره رقبای خود تحقیق کنید تا مشخص کنید از کدام کلمات کلیدی استفاده می کنند. این ابزار خارجی به شما کمک می کند تا بتوانید وبسایت خودتان را از جنبه ها مختلف سئو، همچون علکرد، موارد سرور و شبکه، DNS ها و امنیت بررسی و تحلیل کنید. جی ادز مجموعه ای از ابزارهای تحلیل سئو فنی را در اختیار ما قرار داده که کارمان را بسیار ساده و آسان کرده است. پس لازم است تا سئو سایت شما ماهانه مورد بررسی قرار گرفته و آنالیز شود؛ اگر سایتتان را به تازگی راه اندازی کرده اید، بهتر است پیش از هر اقدامی و از همان ابتدا از یک متخصص سئو کمک بگیرید. متخصص سئو با تحلیل سئو سایت شما، هر آنچه نیاز است تا انجام بدهید را خواهد گفت.

رتبه دامنه نیز میزان اعتبار وب‌سایت شما را بیان می‌کند و بر اساس تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های دریافتی شما تعیین می‌شود. با افزودن کلمات کلیدی به این ابزارها می‌توانید وضعیت رتبه هریک از صفحات را به‌طور دائم بررسی کنید. در این مرحله نوبت به این می‌رسد که میزان ترافیک طبیعی وب‌سایت را بررسی کنید. همچنین در تحلیل سئوی محتوا می‌توانید فرصت‌های ظاهر شدن در بخش پاسخ‌های ويژه (Featured Snippet)، «بخش سوالات متداول» (People Also Ask) صفحه نتایج و جلب نظر الگوریتم Passage Ranking را پیدا کنید. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید برنامه جامعی را تدوین کنید که علاوه بر افزایش پتانسیل وب‌سایت، در اولویت‌بندی عناصر نیازمند به بهبود به شما کمک کند. شما باید هر روز آمار ورودی وبسایت خودتان را مدنظر داشته باشید تا بتوانید نتایج بسیار موثر و مناسبی را دریافت کنید.

شراگیم مرادی هستم، از سال 86 در زمینه طراحی سایت، نرم افزار، تبلیغات و استراتژی کسب‌و‌کارهای آنلاین فعالیت می‌کنم.باعث افتخارم هست که بتوانم با همکاری تیم خوبم در شرکت دیجیتال مارکتینگ در زمینه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کنم. هیچ چیزی شبیه به‌روزرسانی ناگهانی الگوریتم گوگل نیست که شما را دچار سردرگمی و نگرانی کند. به نظر می‌رسد که موتورهای جستجو مانند گوگل منتظر هستند تا شما همه استراتژی‌های خود را انجام دهید و سپس به روزرسانی را منتشر کند که تلاش‌های شما را فورا بی‌حاصل می‌کند. URL سایت، زبان و کشور خودتان را وارد کنید تا این ابزار سئو رایگان، تفاسیر hreflang لازم را برای شما ایجاد کند. این ابزار فوق العاده سئو، سایت شما را با استفاده از یک خزنده مشایه خزنده گوگل می خزند و گزارشی از مشکلات احتمالی (مانند خطاهای هدر HTTP، مشکلات رندر جاوا اسکریپت، HTML متورم و خطاهای خزیدن) ارائه می دهد. می توانید از کنسول جستجوی گوگل به عنوان ردیاب رتبه برای بررسی رتبه سایت خود در SERP ها استفاده کنید.

تا این قسمت از مطلب با مفهوم کلی آنالیز سئو سایت و دلایل اهمیت آن به‌طور کامل آشنا شدیم. آنالیز سئوی وب‌سایت سنگ‌بنای اصلی تمامی فعالیت‌هایی است که با هدف افزایش قابلیت دیده شدن وب‌سایت در صفحه نتایج انجام می‌شوند. با آنالیز سئوی وب‌سایت به‌راحتی می‌توانید موارد نیازمند به بهبود را تشخیص دهید و با تدوین استراتژی موثر به توسعه سئو و اهداف کسب و کار نزدیک‌تر شوید. Screaming Frog یک ابزار قدرتمند و خزنده وب است که به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت خود را از دیدگاه موتورهای جستجو بررسی کنید. این ابزار با شبیه‌سازی رفتار ربات‌های گوگل، تمام صفحات وب‌سایت شما را خزش و اطلاعات مهمی در مورد ساختار سایت، محتوا، و سئو جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا مشکلات موجود در سایت را شناسایی و آنها را برطرف کنید و در نهایت عملکرد وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.

سنجاب به‌عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحلیل اینستاگرام، با ارائه امکانات منحصربه‌فرد و داده‌های جامع، خود را از دیگر رقبا متمایز کرده است. سنجاب اطلاعات کلیدی مثل بهترین زمان برای انتشار پست، نوع محتوای موفق و میزان تعامل پست‌های تبلیغاتی را به شما نشان می‌دهد. این داده‌ها کمک می‌کنند تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را به‌صورت دقیق و هدفمند برنامه‌ریزی کنید. مغز وردپرس یکی از بهترین مراجع آموزش وردپرس می باشد.تیم ما سعی دارد صفر تا صد آموزش طراحی سایت تا به درآمد رسیدن را به شما آموزش دهد. فقط کافیست قالب وردپرس مورد نیاز خود را نصب کرده و با افزونه وردپرس موجود در سایت امکانات سایت خود را ارتقا دهید.

این ابزار اطلاعات دقیقی در مورد دشواری کلمات کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و موارد دیگر در اختیار شما قرار می دهد. به علاوه فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهادی بر اساس کلمه کلیدی که تایپ کرده‌اید، دریافت می‌کنید. Google Search Console برخی از داده های مشابه Analytics را ارائه می‌کند، اما به روشی ساده تر و سر راست‌ تر! این ابزار  به شما نشان می دهد که موتورهای جستجوی غالباً استفاده شده در مورد وب سایت شما چه فکر می کنند. شما می ‌توانید از این ابزار برای بررسی و رفع مشکلات فنی وبسایت خود، مشاهده داده‌های مهم SEO مانند کلیک ها، ایمپرشن ها و موقعیت صفحات خودتان در رتبه بندی، ارسال نقشه های سایت و موارد دیگر استفاده کنید. پس از اجرای ممیزی، این ابزار همچنین زمینه هایی را پیشنهاد می دهد که می توانید از طریق آنها لینک های داخلی سایت خودتان را بهبود ببخشید.

شاید از نظر شما ۴ پیوند یکتای بالا مشابه یکدیگر باشند اما از نظر گوگل اینطور نیست. در‌صورتی‌که این صفحات را به‌درستی به صفحه نسخه اصلی وب‌سایت تغییر مسیر نداده باشید، گوگل هریک از آن‌ها را به‌عنوان وب‌سایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کاملا مجزا از هم در نظر می‌گیرد. سوال اینجاست که از کجا بفهمیم وب‌سایت ما با دستگاه‌های موبایل سازگاری دارد؟ بهترین ابزار برای سنجش این موضوع یکی از ابزارهای خود گوگل به‌نام Mobile-Friendly Test «+» است. مازاد بر بک لینک ها شما می توانید مشاهده کنید که چه مقدار از کاربرانی که وارد سایت شما شده اند از طریق جست و جوی مستقیم و گوگل جذب سایت شده اند. فرض کنید یک فریلنسر را استخدام کرده اید تا برای شما محتوا ایجاد کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این لیست را دانلود کرده و برای آنها ارسال کنید.

این ابزار برای زیرنظر قرار دادن کلمات کلیدی و اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد آن‌ها بهترین گزینه به حساب می‌آید. Check My Links یک افزونه گوگل کروم و یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است که می‌توانید از آن برای اطمینان از کارکرد لینک‌های خود در صفحات وب داخلی یا خارجی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید عبارتی را در ویکی‌پدیا جستجو کنید، «لینک من» را بررسی کنید می‌تواند به شما بگوید تعداد لینک‌های آن صفحه ویکی‌پدیا در مجموع چقدر است و چه تعداد از آن لینک‌ها شکسته شده‌اند. تجزیه و تحلیل سئو می تواند به شما در تصمیم گیری استراتژیک برای بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج موتور جستجو کمک کند. می توانید از نتایج این تجزیه و تحلیل برای کمک به کسب رتبه بندی بالاتر، گسترش دامنه دسترسی و هدایت ترافیک به وبسایت خود استفاده کنید.

به‌همین دلیل سازگاری وب‌سایت با دستگاه‌های همراه به یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های آنالیز سئو سایت تبدیل شده است. در این گزارش مشابه با گوگل سرچ کنسول می‌توانید وب‌سایت‌های ایجادکننده بک‌لینک و پیوند یکتای آن‌ها را مشاهده کنید. بخش بسیار مهم بعدی در این گزارش بخش «دامنه‌های ارجاعی» (Referring Domains) و «رتبه دامنه» (Domain Authority) است. دامنه‌های ارجاعی به تعداد وب‌سایت‌های یکتایی گفته می‌شود که به وب‌سایت شما لینک ایجاد کرده‌اند. موتورهای جستجو هر روز در تشخیص میزان رضایت کاربران از حضور در وب‌سایت و خرید محصولات و خدمات، هوشیارانه‌تر عمل می‌کنند. بر اساس آمارها، «تجربه کاربری» (UX | User Experience) ۷۳ درصد از مشتریان در وب‌سایت، در تصمیم‌گیری نهایی محصولات و خدمات تأثیرگذار است.

از آنجایی که سئو فنی یا Technical SEO  برای وبسایت ما بسیار اهمیت دارد، برای همین، سایت جی ادز مجموعه کاملی از تحلیل سئو فنی سایت را در اختیار ما قرار داده است. کافیه خودتان به آدرس checkup.tools سری بزنید و از ابزارهای رایگان تحلیل سئو سایت بیشتر استفاده کنید. ابزار رایگان چکاپ تولز بیش از ۸۰ ابزار رایگان در اختیار وبمستران قرار داده است که به کمک این ابزارها می توان وبسایت خود را از نظر سئو تحلیل کرد. به کمک این سایت میتوانید سرعت لود صفحات مختلف سایت را مورد بررسی قرار بدهید. به کمک خدمات آنالیز سئو سایت می توانیم بفهمیم که استراتژی تعیین شده برای سئو یک سایت تا چه اندازه مناسب بوده و چگونه می تواند به رشد سایت کمک کند.

فایل های Robots.txt به ربات های وب اجازه می دهند تا بدانند که با صفحات وبسایت ها چه کار کنند. وقتی صفحه‌ای در robots.txt غیرمجاز است، این ابزار دستورالعمل هایی است به روبات ها می گوید که به طور کامل از آن صفحات وب رد شوند و آنها را ایندکس نکنند. بهترین ویژگی و مشخصه ای که این ابزار دارد این است که میزان از دست دادن ترافیک و بازدید محتواهای شما را از زمان پیک بیان می کند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدانید یک محتوای قدیمی شما دقیقاً چند بازدید کننده دارد. اگر گوگل آنالیتیکس هوایی است که یک بازاریاب آنلاین تنفس می کند، گوگل سرچ کنسول (وبمستر تولز سابق) غذایی است که بازاریاب آنلاین از ان تغذیه می کند. لینک های شکسته بر تجربه کاربر تأثیر می گذارند و می توانند بر سئو نیز تأثیر منفی بگذارند، بنابراین تا حد امکان مراقب هرگونه لینک شکسته در سایت خود باشید.

در حال حاضر ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای تحلیل و بررسی سئو سایت وجود دارد؛ بسیاری از این ابزارها به قدری کارآمد هستند که می توانند کوچکترین مشکلات سایت را نیز به شما بگویند. اما لازم است که بدانید این ابزارها گاهی توانایی تشخیص مشکلات سایت را نداشته و حتی در برخی از موارد اطلاعات اشتباه به شما می دهد. در بررسی وضعیت سئو سایت، شما باید بدانید در حال حاضر سئو داخلی و خارجی سایتتان در چه وضعیتی قرار دارد؛ چطور آنها را بهبود بخشید و در نهایت چه اقداماتی برای بهبود رتبه  سایتتان نیاز است. 50 ابزار کاملا حرفه ای و رایگان که به کمک آنها میتوانید وضعیت سایت خود را از جهات مختلف بررسی نمایید. همچنین درصورتی که تمایل دارید کارشناسان ما وب سایت شما را تحلیل کنند و یک پروپوزال رایگان سئو دریافت کنید می توانید به صفحه اصلی وبسایت سئو بهینه به آدرس seobehine.ir مراجعه و ثبت درخواست نمایید.

بنابراین اگر روی بهبود تجربه کاربری وب‌سایت کار نکنید، تأثیر منفی آن را در سئوی وب‌سایت و رتبه‌بندی در SERP می‌بینید. با توجه به اهمیت این موضوع، یکی از مهم‌ترین کارها در آنالیز سئو سایت توجه به جریمه‌های دستی گوگل است. البته این جریمه‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که به‌معنی واقعی کلمه کاری خلاف قوانین گوگل انجام داده باشید. برای مثال اگر درنتیجه تحلیل سئو مشخص شد که وب‌سایت شما تعداد کمی بک‌لینک دریافت کرده و نمی‌دانید چگونه باید بک‌لینک‌های بیشتری بگیرید، می‌توانید از استراتژی‌های موثر لینک‌سازی که آنالیز سئو در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید. برای داشتن سئو سایت موفق و قرار داشتن در صفحه اول نتایج گوگل اولین قدم آنالیز سئو سایت است.

شما می توانید با اصلاح لیست های ناسازگار یا ناقص، نتایج خودتان را تکمیل نمایید. هر زمانی که رویای بهبود یک پروژه ای را در سر می پرورانیم، با در اختیار داشتن یک یا چند ابزار مناسب می توانیم هوشمندانه ترین و سریع ترین کار ممکن را انجام دهیم. بدون یک ابزار مفید شما برای انجام یک کار باید یک زمان اضافی هم اختصاص دهید. هر سوالی هم در زمینه خدمات آنالیز و مشاوره سئو مجموعه  ایران فاندر داشتید، خوشحال می شویم که آنها را با ما درمیان بگذارید. متا دیسکرپشن شما باید شامل کلمات کلیدی اولیه و ثانویه بوده و خلاصه درستی از آنچه که صفحه شما در مورد آن است، به کاربر بدهد.

او با استفاده از سنجاب، دسته‌بندی سفر و گردشگری را انتخاب کرد و با کمک فیلترهای برنامه، بهترین صفحات برای همکاری را پیدا کرد. حالا نه‌تنها فالوورهای بیشتری جذب کرده، بلکه تبلیغات هدفمندتری هم انجام می‌دهد. در این بخش، از طریق گزینه‌های مختلفی که در دسترس شماست، می‌توانید اقدامات متنوعی را برای آنالیز و مدیریت پیج اینستاگرام خود انجام دهید. اگر حساب کاربری قبلی ندارید، با کلیک روی گزینه «ثبت‌نام» وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید. اما اگر دوست دارید سریع‌تر پیش بروید، می‌توانید از گزینه «ثبت‌نام با گوگل» استفاده کنید و بدون نیاز به پر کردن فرم، ثبت‌نام خود را به‌صورت مستقیم و با آدرس جی میل خود انجام دهید. اگر پیش‌تر در یکی از پلتفرم‌های یکتانت حساب کاربری داشته‌اید، نیازی به ساخت حساب جدید نیست!

این ابزارها گزارش‌های دقیقی از عواملی مانند سرعت وب‌سایت، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، موبایل‌پسند بودن، بک‌لینک‌ها و عناصر فنی سئو مانند متادیتا و ساختار سایت ارائه می‌دهند. سرعت بارگذاری صفحه در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین عوامل فنی سئو است که توسط موتورهای جستجو برای تعیین رتبه در SERP‌ها استفاده می‌شود. زمانی که صفحات زمان زیادی برای بارگذاری طول می‌کشد، بازدیدکنندگان بعید به نظر می‌رسند که منتظر بمانند تا محتوای آن‌ها بارگذاری شود و به احتمال زیاد صفحه را بدون تعامل ترک می‌کنند. این بدان معناست که عملکرد تبدیل ضعیف، نرخ پرش بالاتر و تجربه‌ای بی‌نظیر برای مشتریان است. می‌توانید کلمات کلیدی که رقبایتان از آنها استفاده می‌کنند را ببینید، میزان جستجوی هر کلمه کلیدی را بررسی کنید و کلمات کلیدی با رقابت کمتر را شناسایی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید که مخاطبان شما از چه کشورها و شهرهایی هستند، از چه دستگاه‌هایی (کامپیوتر، موبایل، تبلت) استفاده می‌کنند، زبان آنها چیست، و چه علایقی دارند.

سایتی که بیشترین بازدید را داشته باشد، پایین ترین رتبه یعنی ۱ را خواهد گرفت و سایتی که کمترین بازدید را داشته باشد، بالاترین رتبه یعنی نزدیک به ۳۰ میلیون را در رتبه بندی سایت الکسا کسب خواهد کرد. رتبه هر وبسایتی هم که در طول ۳ ماه گذشته بازدیدی نداشته باشد، خالی نشان داده خواهد شد. مقایسه دستگاه ها بهترین ویژگی این ابزار بوده و با این ویژگی شما می توانید مشاهده کنید که نتایج در دو دستگاه تلفن همراه مختلف چگونه به نظر می رسند. همانطور که احتمالاً می دانید، نتایج جستجو بسته به اینکه کجا هستید و از چه دستگاهی استفاده می کنید به طرز چشمگیری تغییر می کند، به ویژه برای جستجوهای محلی! این ابزار به شما این امکان را می دهد که ببینید دقیقاً نتایج چگونه برای کسی که از یک تلفن خاص تقریباً در هر شهر بزرگی در جهان، جستجو می کند، نشان داده می شوند. ابزار ماز داده‌ها را از بیش از ۱۰ منبع مختلف از جمله Google، Yelp و Facebook آنالیز می‌ کند تا به ظاهر آنلاین کسب و کار شما امتیاز دهد.

به یاد داشته باشید که هر چه صفحه در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) رتبه بالاتری داشته باشد، ترافیک بیشتری را می تواند وارد صفحه و سایت شما کند و در نتیجه سرنخ ها و مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. شاخص‌های حیاتی وب با اینکه از سیگنال‌های ضعیف در رتبه‌بندی سئو هستند، نمی‌توان تأثیر آن‌ها را در بهبود سئو سایت نادیده گرفت چون به تجربه کاربری مربوط می‌شوند. برای بررسی وضعیت این شاخص‌ها در سرچ کنسول گوگل به «گزارش تجربه» (Experience Report) و بخش این شاخص‌ها بروید. به زبان ساده با استفاده از تکنیک‌های آنالیز سئو سایت سلامت وب‌سایت را با توجه به جنبه‌های مختلف سئو و سیگنال‌های رتبه‌‌بندی موتور جستجو بررسی می‌کنید. در ادامه مطلب شما را با انواع و روش‌های مختلف آنالیز سئوی سایت آشنا می‌کنیم اما قبل از آن بهتر است اهمیت انجام این کار را در سئوی وب‌سایت به‌طور کامل درک کنید.

اما شکل حرفه‌ای‌تر یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس، تکنیک‌های مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر و دقیق‌تر بررسی کنید و بیاموزید. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.

وب وان مجموعه کاملی از خدمات و محصولات شامل بازاریابی دیجیتال, سئو, سوشال مدیا,طراحی سایت, مارکت پلیس و پیامک انبوه است تا نیازهای شما را در تمام مراحل مرتفع کند. این راهنما شما را با دانش و استراتژی های مورد نیاز طراحی سایت فروشگاهی استثنایی مجهز می کند. برای کشف قدرت طراحی در فروش آنلاین و ایجاد یک برند دیجیتال موفق آماده شوید. فایل Log نوعی فایل کم حجم است که به طور اتوماتیک ایجاد می شود و دربردارنده اطلاعات وسیعی از رویداد‌ها و اتفاقاتی است که در درون نرم افزار یا سیستم عامل اتفاق افتاده است. برخی وقت ها بررسی این فایل ها بهترین و تخصصی ترین روش برای عیب یابی و رفع مشکل سیستم عامل‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ های مورد استفاده می باشد.

آنالیز سئو سایت راهکاری برای وبمستران و دیجیتال مارکتر ها است تا بررسی کنند که چگونه می توانند رتبه وب سایت خودشان را در موتورهای جستجو مانند گوگل بهبود بخشند. با انجام این تجریه و تحلیل، می توانید متوجه شوید که چه جنبه هایی از استراتژی سئوی شما کار می کند و بزرگترین موانع شما در بهبود رتبه سایت شما مکدامند. در فهرست زیر به چند مورد از مهم‌ترین دلایل اهمیت آنالیز سئو سایت اشاره کردیم که دید خوبی از روند انجام کار در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجایی که اکثر کاربران فارسی از سرورهای ایران برای جستجو در گوگل استفاده می کنند، بهتر است از سرور ایرانی برای بررسی رتبه کلمات کلیدی، آنالیز عملکرد وبسایت و بررسی لینک های داخلی استفاده شود. سئو و بهینه سازی سایت از جمله اقداماتی است که هرگونه اشتباهی در آن می تواند سال ها تلاش شما را یک شبه به باد داده و جایگاه سایت شما در گوگل را به خطر بیندازد. از این رو لازم است پیش از هر اقدامی ابتدا سئو سایت شما مورد بررسی قرار بگیرد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری