آموزش سئو سایت یوتیوب

سئو یوتیوب چیست راهنمای صفر تا صد سئو یوتیوب رشدانش

هرچند شاید این ویژگی کاربردی به نظر برسد اما به شدت بر روی سئو ویدیوی یوتیوب شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. یوتیوب به دنبال نمایش محتواییست که بیشترین رضایت را برای کاربران داشته است. علاوه براین، ویدیوهای طولانی فرصت بیشتری برای نمایش تبلیغات و درآمدزایی دارند. بنابراین تا جایی که ویدیو شما خسته کننده نمی‌شود و جذابیت خود را حفظ می‌کند، از طولانی شدن آن نترسید. هرچند طول ویدیو در حوزه‌های مختلف متفاوت است اما معمولا 11 دقیقه زمان ایده‌آلی برای یک ویدیو در نظر گرفته می‌شود به عنوان مثال، اکثر ویدیوهای چنل Mr. Beast از 13 الی 20 دقیقه است. رسیدن به نتایج اول یوتیوب نیاز به زمان و انرژی بیشتری نسبت به آپلود کردن ویدیو در یوتیوب دارد.

این کار باعث افزایش مدت زمان مشاهده ویدئوها و در نتیجه بهبود سئو کانال می‌شود. تصویر بندانگشتی یکی از مهم‌ترین عناصر بصری است که می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطبان داشته باشد. استفاده از رنگ‌های زنده و متن‌های جذاب می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. CTAیک پیام کوتاه و مشخص است که کاربران را به انجام یک عمل خاص ترغیب می‌کند. در ویدئوهای یوتیوب، CTAها معمولاً در انتهای ویدئوها یا در توضیحات ویدئو قرار می‌گیرند و مخاطبان را به اقداماتی مانند لایک کردن، اشتراک‌گذاری، کامنت گذاشتن، یا دنبال کردن کانال دعوت می‌کنند. به‌طور مداوم عملکرد ویدیوها، بازگشت مخاطبان، زمان تماشای و دموگرافیک را بررسی کنید.

همان‌ طور که محتواهای متنی بلندتر در گوگل، معمولاً رتبهٔ بهتری می‌گیرند، طبق فاکتورهای رتبه‌بندی یوتیوب، ویدیوهای طولانی‌تر شانس بیشتری برای ارتقا رتبه دارند. یوتیوب وقتی ببینید که کاربران زیادی روی یک نتیجهٔ واحد کلیک می‌کنند، آن را بهتر از بقیه می‌داند و ویدیو به بالای نتایج جست‌وجو صعود می‌کند. این کلمات کلیدی پیشنهادی، محبوب‌ترین کلمات کلیدی مرتبط با عبارتی که تایپ کرده‌اید، هستند و بیشترین نرخ سرچ را توسط کاربران دارند. چهارمین مزیت هم این مسئله است که یوتیوب یکی از دارایی‌های خودِ گوگل به حساب می‌آید. اگر ویدیوی شما پاسخ مرتبطی برای آن جست‌وجو باشد، شانس دیده‌شدن دارد. تمام کارها و اقداماتی که برای بهینه‌سازی ویدیو در یوتیوب و کسب رتبهٔ بهتر و به‌تبع آن، بازدید بیشتر انجام می‌دهیم.

اما در این دریای وسیع محتوا، چگونه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که ویدیوهای ما دیده می‌شوند و به دست مخاطبان هدفمان می‌رسند؟ پاسخ، سئو یوتیوب (YouTube SEO) است. ممکن است با مفاهیم پایه نحوه سئو یوتیوب نظیر کلمات کلیدی، عناوین، توضیحات متا و تگ­‌ها آشنا باشید.با این حال می‌­توانید کارهای بیشتری برای بهبود دسترسی­‌پذیری ویدئوی خود انجام دهید. چون ربات‌­های موتور جستجو قادر به تماشای ویدئوها نیستند، تنها به داده‌­های متنی تکیه می­‌کنند.پس قدرت اصلی در تقویت متن­‌های ویدئو است. یعنی توضیحات، کپشن و زیرنویس­‌ها که تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربری، میزان درگیر شدن او، مدت زمان تماشای ویدئو و سئو دارد. اگر تمرکز اصلی خود را بر متن­‌ها قرار دهید به راحتی متوجه می­‌شوید سئو در یوتیوب چگونه است و چه نکاتی باید رعایت شوند. تبلیغات کارت‌های حمایت به صورت کارت‌های کوچکی در بالای ویدئوهای یوتیوب نمایش داده می‌شوند.

ساجست یوتیوب می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود سئوی یوتیوب داشته باشد. وقتی ویدئوهای شما در پیشنهادات یوتیوب نمایش داده می‌شوند، شانس بیشتری برای جذب مخاطبان جدید و افزایش بازدیدها دارند. این افزایش بازدیدها و تعاملات می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی ویدئوهای شما در نتایج جستجو کمک کند. در ادامه به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که می‌تواند به شما کمک کند تا ویدئوهای خود را به پیشنهادات یوتیوب نزدیک‌تر کنید. با افزایش دیده‌شدن ویدئوها و بهبود رتبه‌بندی آنها در نتایج جستجو، شانس جذب فالوورهای جدید نیز افزایش می‌یابد. مخاطبانی که ویدئوهای شما را مشاهده و پسندیده‌اند، احتمال بیشتری دارند که کانال شما را دنبال کنند و به مخاطبان وفادار تبدیل شوند.

در کنار افزایش بازدید گوگل برای سایت، می‌توانید با دوره دیجیتال مارکتینگ روی سئوی یوتیوب هم برای جذب مخاطبان بیشتر از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و سوشال مدیا، حساب باز کنید. همچنین، می‌توانید از معادل‌های طولانی‌تر یا جذاب‌تر کلیدواژه‌ها استفاده کنید تا رقابت کمتری داشته باشید. انتخاب کلیدواژه‌های دقیق و مرتبط با محتوا، بهبود قابل توجهی در رتبه بندی ویدیوهای شما در نتایج جستجوی یوتیوب ایجاد خواهد کرد. بعد از انتخاب کلیدواژه‌های مناسب، باید آن‌ها را در عنوان، توضیحات و برچسب‌های ویدیوهایتان استفاده کنید. توصیه می‌شود از کلیدواژه‌ها در ابتدای عنوان استفاده کنید تا موتورهای جستجو ویدیو شما را بهتر شناسایی کنند.

این وبلاگ توسط یواست، سازنده یکی از معروف‌ترین پلاگین‌های وردپرسی سئو به‌روز می‌‌شود. اگر تازه‌کار هستید وبلاگ‌های یواست را درباره عنوان‌ مطالب و توضیحات متا بخوانید. همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جست‌وجوی گوگل است. این سایت، بهترین سایت خبری است که می‌توانید به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید. خواندن هر سه سایت ارزشمند است و می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی را انتخاب کنید یا حتی سایت دیگری پیدا کنید. برای یادگیری سئو چه جایی بهتر از گوگل؟ اگرچه موتورهای جست‌وجوی مختلف و کارشناسان سئو مختلف اهداف متفاوتی دارند، اما نمی‌توان انکار کرد که مرجع سئو گوگل است.

با این ابزار، شما می‌توانید از عملکرد و ترافیک ویدیوهایتان در وبسایت خود مطلع شوید و اطلاعاتی مانند منابع ترافیک، کلمات کلیدی و غیره را بررسی کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما در انتخاب کلیدواژه‌های مناسب برای سئو ویدیوهایتان کمک کند. YouTube Studio به عنوان ابزار رسمی توسط یوتیوب ارائه شده است که به شما امکان می‌دهد تا آمار و تحلیل جامعی از عملکرد ویدیوهایتان دریافت کنید. شما می‌توانید اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها، نرخ تماشا، تعداد مشترکین جدید و نظرات را بررسی کنید. همچنین می‌توانید به طور مستقیم به ابزارهای سئو دسترسی داشته باشید و توصیه‌هایی برای بهبود رتبه ویدیوهایتان دریافت کنید. همچنین، تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری ویدیوها، می‌تواند تعامل را افزایش دهد و بهبود سئو را تسهیل کند.

هشتگ خوب به الگوریتم موتور یوتیوب کمک می‌کند تا محتوای ویدئوی شما را بهتر درک کند. این ابزار جامع به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی محبوب را شناسایی و آن‌ها را در قالب خوشه‌های موضوعی مرتب کنید. با بررسی این خوشه‌ها می‌توانید ارتباط بین محتوای وبلاگ و ویدیوهای یوتیوب را مدیریت کنید و از تعامل بین این دو، فرصت‌های بیشتری کسب کنید. همچنین، HubSpot  با داشبوردهای خاص و تحلیل‌های پیشرفته عملکرد ویدیوها را ارزیابی می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن ویدیوها را بهینه کنید. اصلی‌ترین روش جذب مخاطب یوتیوب، داشتن محتوایی مفید‌، جالب و با کیفیت است. به این منظور، شناخت ترندها و استفاده درست و موثر از آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر موفقیت شما بگذارد.

کپی از محتوا به هر شیوه و یا با هر عنوان، تخلف می باشد و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. یک افزونه کروم (chrome extension) برای یوتیوب به نام Tube Buddy وجود دارد که می‌تواند در این مورد برای شما مفید باشد. برای موفقیت در یوتیوب به جمع ۳۵،۰۰۰ دانشجوی آکادمی تیوبرز بپیوندید و در دوره‌های آموزش یوتیوب شرکت کنید. استراتژی‌های هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دنده‌اتومات کار را خیلی راحت می‌کنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود.

اگر درباره نحوه سئو ویدیوهای یوتیوب اطلاعی ندارید، این مطلب را بخوانید. در یوتیوب، 4 فاکتور engagement وجود دارد؛ لایک، کامنت، ارسال برای دیگران و دنبال کردن کانال. هرچقدر که بتوانید با گفته‌های خود یا مطالبی که در زیر ویدئو می‌نویسید این فاکتورها را بهبود ببخشید، در سئو ویدیو یوتیوب موفق‌تر بوده‌اید. استفاده از کیوردهای اختصاصی و یونیک با سرچ پایین، الزاماً به دیده شدن لینک یوتیوب ویدیوهای شما منجر نمی‌شود. تاثیر این راهکارها، در نتایج سرچ گوگل و نتایج سرچ کاربران در سرچ باکس یوتیوب است. در نظر داشته باشید آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس، خدمات سئو را در پلن های متنوع ارائه می دهد.

خب پس اجازه دهید از کل موضوع ابهام‌زدایی کنیم و نگاهی به ۱۰ راه برای بهینه‌سازی سئو یوتیوب، بهینه‌سازی ویدیوها و کانال و در نهایت، به دست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر داشته باشیم. مرحله اول سئو یوتیوب چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی پایه اساس آموزش سئو یوتیوب را تشکیل می‌دهند. تصور کنید که در حال ساخت یک قصر باشکوه در دره‌ای صعب‌العبور هستید که فقط از طریق یک کوره‌راه خطرناک و بدون راهنمای مسیر قابل دسترسی باشد. تولید محتواهای جذاب و خلاقانه بدون تحقیق کلید‌واژه دقیقا همین‌طور است. ممکن است کاربران از تماشای آن به وجد آیند اما مخاطبان زیادی را جذب نخواهد کرد.

هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.

هدف ساجست یوتیوب، کمک به کاربران برای پیدا کردن محتوای مرتبط و جذاب است. عنوان ویدئو باید شامل کلمات کلیدی اصلی باشد و در عین حال جذاب و جلب‌کننده توجه باشد. یک عنوان خوب نه تنها به بهبود رتبه‌بندی ویدئو کمک می‌کند، بلکه باعث جذب کلیک‌های بیشتر نیز می‌شود. باید کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با محتوای ویدئوی شما دارند و همچنین حجم جستجوی بالایی دارند. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و Ubersuggest می‌توانند به شما در پیدا کردن این کلمات کمک کنند.

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی ویدیوهای یوتیوب خود را تحلیل کنید، Ahrefs می‌تواند یک ابزار قدرتمند باشد. با استفاده از آن، می‌توانید رقابت را بررسی کنید، تعداد جستجوها و قدرت رقابت کلمات کلیدی را بسنجید و استراتژی‌های سئوی مناسب را برای ویدیوهایتان انتخاب کنید. با رعایت اصول سئو یوتیوب، شانس موفقیت ویدیوهای شما در یوتیوب بهبود می‌یابد و امکان جذب ترافیک بیشتر برای کانال یا ویدیوهایتان و در نتیجه کسب درآمد از یوتیوب فراهم می‌شود. اولین نقطه تماس شما با مخاطبان‌تان، عنوان ویدیو است که نقش مهمی در تعیین رتبه ویدیوی شما دارد. اگر به اندازه کافی درباره کلمات کلیدی تحقیق کرده باشید، تعداد زیادی کلمه مرتبط دارید و می‌توانید از آن‌ها برای انتخاب عنوان کمک بگیرید.

علاوه بر این، آنها اغلب جستجوهای قیف پایین را نشان می دهند – یعنی نزدیک به تبدیل. این برای تسهیل جستجوی کاربر بر اساس عباراتی است که معمولاً بیشتر در شبکه جستجو می شود. و برای تعیین بهترین نتایج برای هر فرد، الگوریتم، چندین عامل را در نظر می گیرد. مردم زمانی که احساس اجتماعی داشته باشند، تمایل بیشتری به تعامل دارند. بنابراین، به مخاطبان خود نشان دهید که از فعالیت آنها قدردانی می کنید و همچنین با آنها صحبت کنید.

از تگ نامربوط فقط به این خاطر که فکر می‌کنی بازدید بیشتری می‌گیری استفاده نکن – در واقع، گوگل ممکنه به خاطر این کار جریمه‌ات کنه. یوتیوب پیشنهاد می‌کنه از تگ‌ها استفاده کنی تا به بیننده‌ها بگی ویدیوت درباره چیه. برای اضافه کردن زمینه بیشتر به توضیحات، می‌تونی متن فراخوان به اقدام (CTA) رو اضافه کنی که از بیننده‌ها می‌خواد مشترک بشن، یک کتاب الکترونیکی رایگان دانلود کنن یا محصولی رو بخرن. بعلاوه، همه این کار را انجام می دهند، بنابراین خطر گم شدن ویدیوی خود را در این میان می بینید. در غیر این صورت، مخاطب به سرعت ویدیو را رها می کند که تأثیر منفی بر رتبه دارد.

گام بعدی بعد از پیدا کردن لیستی از کلمات کلیدی، انتخاب بهترین کلمات کلیدی از لیست می باشد. اگر کانال خود را به تازگی راه اندازی نموده اید و تعداد زیادی بازدیدکننده ندارید، بهترین کار انتخاب کلمات کلیدی با رقابت کم می باشد. اگر شما هم می خواهید برای ویدئوهای خود تعداد بازدید کننده بیشتری داشته باشید و محصولات و خدمات خود را به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید. بهترین کار استفاده از کلمات پرکاربرد و پر جست وجو برای نام و توضیحات ویدئو در یوتیوب می باشد. و در آخر Cyfe یک ابزار جامع تحلیل داده پلتفرم است که اطلاعاتی درباره‌ی عملکرد یوتیوب و وب‌سایت به شما ارائه می‌دهد. از جمله امکانات برجسته این ابزار می‌توان به مشاهده‌ی ترافیک، رتبه‌بندی کلمات کلیدی و شناسایی روندهای جستجو اشاره کرد.

تصاویر بند انگشتی یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری کاربران برای تماشای ویدیوی شما هستند. نظر مخاطبان خود را در مورد موضوعی که در ویدیوی خود دوست دارید یا رد می کنید، بپرسید، یا آنها را تشویق کنید که هر گونه سوالی از شما بپرسند. تحقیقات Backlinko نشان می‌دهد که ویدیوهای طولانی‌تر در مورد حفظ مخاطب، ویدیوهای کوتاه‌تر را شکست می‌دهند. اما در واقع، هیچ طول ایده آلی برای رتبه بندی یک ویدیو وجود ندارد – فقط به بینندگان ارزش بدهید و فعالیت آنها را تشویق کنید. شما باید علاوه بر بهینه‌سازی عنوان ویدیوی خود، توضیحات ویدیو را نیز بهینه کنید. با تحلیل این اطلاعات، نقاط قوت و ضعف کانال یوتیوب را شناسایی کرده و می‌توانید برای ارتقا و بهبود آن استراتژی‌های موثری را آماده کنید.

در این مطلب تصمیم در مورد سئو یوتیوب و بهبود رتبه ویدئوهای خود در یوتیوب و موتورهای جست و جو صحبت نماییم. در حقیقت روش های ارائه شده برای سئو ویدئو در یوتیوب دقیقا همان روش هایی می باشد که ما هم در تیم پونه مدیا برای افزایش تعداد بازدید ماهانه کانال خود در یوتیوب انجام می دهیم. لینک‌ها به عنوان یکی از عوامل مهم سئو در یوتیوب شناخته می‌شوند و می‌توانند تأثیر قابل توجهی در رتبه‌بندی ویدیوها در نتایج جستجوی یوتیوب داشته باشند. زیرنویس نقش بسیار مهمی در بهینه سازی جستجوی یوتیوب و افزایش تعامل دارد. الگوریتم یوتیوب می‌تواند متن زیرنویس را خوانده و کلمات کلیدی را شناسایی کند.

به دنبال فرصت هایی برای دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر یا همکاری با اینفلوئنسرها و کارشناسان صنعت باشید که می توانند ویدیوهای شما را به اشتراک بگذارند و به افزایش دید شما کمک کنند. در این موارد، می‌تونی خوشه‌های موضوعی بسازی که هم محتوای وبلاگ و هم یوتیوب بهشون تعلق داره. راستی، این ابزار یک تولید کننده ایده وبلاگ هم داره که بر اساس ورودی، ایده‌های موضوعی تولید می‌کنه. بعد می‌تونی به طور خودکار این ایده‌ها رو به پست‌های وبلاگ کامل تبدیل کنی که می‌تونن به اسکریپت‌های ویدیویی تبدیل بشن. یکی از بهترین راه‌ها برای بهینه‌سازی ویدیوهای یوتیوب، ساختن پلی‌لیست‌هاست. مثلاً این ویدیو عنوانش “جایگاه‌سازی برند” هست، که همون کلمه کلیدی هدف ویدیو هم هست.

لینک‌های داخلی به لینک‌هایی اطلاق می‌شود که از یک ویدئو به ویدئوهای دیگر در همان کانال یوتیوب اشاره می‌کنند. این نوع لینک‌سازی می‌تواند به کاربران کمک کند تا محتوای مرتبط و بیشتری را مشاهده کنند و مدت زمان مشاهده ویدئوهای شما افزایش یابد. برای ایجاد لینک‌های داخلی، می‌توانید از پلی‌لیست‌ها و کارت‌های یوتیوب استفاده کنید که به کاربران اجازه می‌دهد به ویدئوهای مرتبط دیگر دسترسی پیدا کنند. کلمات کلیدی بلند معمولاً دقیق‌تر و مشخص‌تر از کلمات کلیدی کوتاه هستند و حجم جستجوی کمتری دارند. با استفاده از کلمات کلیدی بلند، می‌توانید مخاطبان دقیقی را هدف قرار دهید که به دنبال محتوای خاصی هستند. این کلمات کلیدی می‌توانند به بهبود رتبه‌بندی ویدئوهای شما و جذب مخاطبان علاقه‌مند کمک کنند.

فرض کنید، کلمه‌ای که می‌خواهید در آن جایگاه بگیرید «روش‌های جستجو در گوگل» باشد و تا به اینجا شما با بررسی‌های انجام شده این کلمه را برای سئو یوتیوب خود انتخاب کرده‌اید. در قسمت جستجوی یوتیوب عبارت مورد نظر را سرچ کرده و یوتیوب نیز با پیشنهاداتی که بیشترین تقاضا را دارند جواب هوشمندانه‌ای میدهد. کارت‌های یوتیوب یک سری اعلان‌های بصری هستند که در گوشه سمت راست و بالای ویدیو قرار می‌گیرند. این کارت‌ها حالت تعاملی دارند و کاربر را تشویق می‌کنند که روی آن‌ها کلیک کنند. اگر می‌خواهید مخاطبان شما در پایان ویدیو اقدام خاصی انجام دهند، نباید آن را به تقدیر بسپارید! باید این موضوع را به طور مستقیم و از طریق یک فراخوان به اقدام (CTA) به او بگویید.

بک‌لینک‌ها به لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت‌های معتبر و با اعتبار بالا به ویدئوهای شما ارجاع می‌دهند. این نوع لینک‌ها می‌توانند اعتبار ویدئوهای شما را افزایش دهند و به بهبود رتبه‌بندی آنها کمک کنند. برای ایجاد بک‌لینک‌ها، می‌توانید با وب‌سایت‌های معتبر همکاری کنید و از آنها بخواهید ویدئوهای شما را معرفی کنند. ساجست یوتیوب به پیشنهاداتی اطلاق می‌شود که یوتیوب بر اساس جستجوها و علاقه‌مندی‌های کاربران ارائه می‌دهد. این پیشنهادات ممکن است در هنگام تایپ کلمات کلیدی در نوار جستجو، در صفحه اصلی یوتیوب و یا در بخش پیشنهادات ویدئوها نمایش داده شوند.

بنابراین، ترفندهای تولید محتوا باکیفیت و مفید برای کاربران می‌تواند به سئوی شما کمک کند. الگوریتم دیگری که یوتیوب استفاده میکند، الگوریتم سرچ یوتیوب است که باعث کسب جایگاه در نتایج جستجوی یوتیوب می‌شود. برای بهینه سازی ویدیوهای یوتیوب اولین نکته مهم دانستن این موضوع است که یوتیوب دو الگوریتم دارد. همانطور که پیش از این گفتیم تامبنیل‌ها نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب دارند. ابزارهای Canva به طور تخصصی در طراحی تامبنیل‌ها به کمک شما می‌آید و با استفاده از امکانات آن می‌توانید تصاویر گیرایی را برای ساخت تامبنیل حرفه‌ای و افزایش کلیک‌ ویدیوهای خود بسازید. بر طبق مطالعات انجام شده، ویدیوهای دارای کپشن معمولا 12 درصد افزایش واچ تایم دارند و باعث افزایش تعامل می‌شوند.

“راز اینه که تصویر بندانگشتی رو قبل از ساخت ویدیو طراحی کنی، نه موقع آپلود، تا خود ویدیو با تصویر بندانگشتی همخونی داشته باشه. بهترین یوتیوبرها قبل از ضبط، تصویر بندانگشتی و عنوان رو مشخص می‌کنن” میگه یوبرگنگ. در واقع، بیشتر ویدیوهای پربازدید طول عنوان‌شون بین 50 تا 60 کاراکتره. حتماً کلمه کلیدی دقیق یا تطبیق گسترده رو درست در ابتدای عنوان قرار بده تا دید بیشتری بگیری. با این ذهنیت، نام فایل “business_ad_003FINAL.mov” رو (خجالت نکش – همه ما موقع پست پروداکشن این شرایط رو داشتیم) با کلمه کلیدی مورد نظرت عوض کن.

یوتیوب مانند یک میدان نبرد دیجیتال است که هزاران یوتیوبر جنگجو با محتوای خود صف کشیده‌اند اما آن‌هایی برنده‌اند که استراتژی درستی داشته باشند. برگ برنده در دست یوتیوبرهایی است که اجازه نمی‌دهند محتوای‌شان میان انبوهی از ویدیوها گم شود. اگر کسب و کاری راه انداخته‌اید و می‌خواهید سایتتان با کمترین هزینه در نتایج گوگل بالا بیاید، یادگیری سئو بهترین تصمیم برای شما است. شما می‌توانید کامل‌ترین بسته آموزشی سئو را  از آکادمی نوین تهیه کنید. در این پکیج، مباحث تخصصی سئو داخلی و خارجی، سئو تکنیکال، کیوورد ریسرچ، سرچ کنسول + سه کتاب تخصصی به شما ارائه می‌شود.

در بخش بعدی، توضیح جامعی در مورد نحوه بهینه سازی ویدیوهای یوتیوب برای سئو می پردازم. زیرنویس و زیرنویس ناشنوایان یک جزء دسترسی‌پذیری مورد نیاز برای ویدیوهات هستن. اونها همچنین به طور غیرمستقیم با دادن یک نسخه متنی از محتوای ویدیوت به یوتیوب کمک می‌کنن برای جستجوی یوتیوب بهینه کنی. فقط شروع کن به تایپ کردن یک عبارت کلمه کلیدی (یا یک کلمه کلیدی اصلی) و ببین چه کلمات کلیدی و عبارات دیگه‌ای میان. زیرنویس‌ها و زیرنویس ناشنوایان نه تنها به سئوی یوتیوب کمک می‌کنن بلکه تعامل ویدیوت رو هم افزایش میدن.

این گزینه برای کسانی خوب است که بخواهند برای یادگیری SEO‌ از ایران خارج شوند. یواست یک پلاگین وردپرس است که برای آسان کردن SEO برای وب‌سایت‌های وردپرسی طراحی شده است. در حالی که حرفه‌ای‌ها زود یواست را پشت سر می‌گذارند، اما این بازار، می‌تواند برای بسیاری از افراد، شروع خوبی باشد. در Search Engine Roundtable، برخی از بزرگترین نام‌ها و متخصصان سئو گزارش‌های به‌روزی از جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و روندهای دنیای جست‌وجو ارائه می‌دهند. یک نظر پین شده می‌تونه صدها پاسخ دریافت کنه، مثل کاری که برای Matt D’Avelia اتفاق افتاد. حدود هشت نوع CTA مختلف برای هدایت بازدیدکننده‌ها به وبسایت یا صفحات محصولت وجود داره.

کارشناسانی که به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا همکاری دارند می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. این کارشناسان در زمینه‌های مختلفی مهارت و تجربه دارند و شما می‌توانید با بررسی رزومه و نمونه‌کارهای موجود در پونیشا بهترین فریلنسر را استخدام کنید. البته باید به این نکته توجه داشت که سئو یوتیوب با سئو گوگل کاملا متفاوت است. اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ باعث افزایش دیده شدن ویدیو خواهد شد. در واقع شما پس از آپلود ویدیو در یوتیوب با صفحه‌ زیر روبرو می‌شوید که میتوانید اطلاعاتی که در بالا توضیحاتش را دادیم را در این قسمت وارد کنید. یک کانال با سئو یوتیوب عالی، از پلی لیست‌ها به درستی برای دیده شدن بیشتر استفاده میکند.

همواره عملکرد ویدیوهای خود را تحلیل کنید و بر اساس داده‌ها تصمیم‌گیری کنید. از ابزارهایی مانند YouTube Analytics استفاده کنید تا بفهمید چه عواملی در عملکرد ویدیوهای شما تأثیرگذار است و آن‌ها را بهبود دهید. تبلیغات بامپر نوعی تبلیغات کوتاه و غیر قابل نادیده‌گرفتن هستند که حداکثر ۶ ثانیه طول می‌کشند. این تبلیغات به طور کامل پخش می‌شوند و می‌توانند پیام‌های سریع و جذابی را به مخاطبان منتقل کنند. تبلیغات بامپر برای جلب توجه سریع و افزایش آگاهی از برند بسیار موثر هستند.

برای سربلند بیرون آمدن از این میدان نیاز به یادگیری اصول سئو یوتیوب دارید که بتوانید به چشم بیایید و بدرخشید. به این منظور، لازم است ارتباط میان الگوریتم یوتیوب، کلمات کلیدی که مخاطبان شما مدنظر دارند و بهینه‌سازی محتوای خود را بشناسید تا بتوانید در نتایج جستجوها، صدرنشین باشید. اگر این تعداد کاراکتر برای توضیحات کافی نبود می­‌توانید به صفحه دیگری در وب لینک دهید و ادامه توضیحات را آنجا درج کنید. با این حال مهم­ترین چیز در نحوه سئو یوتیوب و بهبود رتبه، کلمات کلیدی است و توضیحات باعث تعامل بیشتر مخاطب می‌­شود. با بهینه‌سازی ویدیوهای خود از طریق سئو، ویدیوهای شما بیشتر در نتایج جستجوی یوتیوب و حتی گوگل نمایش داده می‌شوند، که منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهایتان خواهد شد. بک‌لینک‌ها یکی از موثرترین روش‌های لینک‌سازی برای بهبود سئوی یوتیوب هستند.

همچنین، در آموزش یوتیوبر شدن به استفاده از کلمات کلیدی به‌عنوان یکی از اصول موفقیت در جذب مخاطبان اشاره می‌شود. فروم‌ها و جوامع آنلاین مانند Reddit و Quora مکانی مناسب برای به اشتراک‌گذاری ویدئوهای شما و جذب مخاطبان جدید هستند. با شرکت در گفتگوهای مرتبط و اشتراک‌گذاری ویدئوهای خود، می‌توانید به جذب ترافیک و افزایش بازدیدها کمک کنید. اگر ویدیوی شما از چندین بخش مختلف تشکیل شده است، از کلمات کلیدی برای علامت گذاری انتقال از یک قسمت به قسمت بعدی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ساخت ویدیویی در مورد مونتاژ دوچرخه هستید، می توانید مواردی مانند بیایید چرخ جلو را روی دوچرخه خود نصب کنیم یا کابل ترمز را روی دوچرخه خود نصب کنیم. این به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد بخش‌هایی از ویدیوهای شما را در صورت مطابقت با عبارت‌های جستجو رتبه‌بندی کنند.

امروزه، میلیاردها کاربر از سراسر دنیا از یوتیوب برای دسترسی به آموزش‌ها، سرگرمی‌ها، موزیک‌ویدئوها و حتی رویدادهای زنده استفاده می‌کنند. اگر به کاربر چندین نتیجه جستجوی به ظاهر مشابه پیشنهاد شود، اولین چیزی که بررسی می کند این است که آیا هر یک از کانال ها را می شناسد یا خیر. برای این منظور، کانالی بسازید که کاربران بتوانند به آن اعتماد کنند و در برندسازی ویدیوهای خود ثابت قدم بمانند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی ویدیویی شروع کنید – از اینکه مخاطبان هدف شما به چه چیزهایی علاقه دارند و چگونه هنگام جستجو به این اطلاعات اشاره می کنند، ایده بگیرید. لینک ‌دادن به ویدئوهای مرتبط دیگر خود یا لینک به وب‌سایت یا منابع خارجی معتبر می‌تواند به یوتیوب کمک کند تا ارتباط میان ویدئوها را درک کند و نرخ بازدید کانال شما را افزایش دهد.

اگه می‌خوای ویدیوهات رتبه‌بندی بشن، محتوایی تولید کن که برای مدت تماشای طولانی‌تر بهینه شده باشه. مثلاً می‌تونی با قول دادن یک سورپرایز یا هدیه در انتهای ویدیو، کاربرها رو تشویق کنی تا آخر ویدیو بمونن. اما می‌توانید این جستجو را با استفاده از عبارت «بازاریابی محتوای اینستاگرام» که قبلاً رقبا را فیلتر می‌کند، محدود کنید. اگر عبارت «استوری های اینستاگرام بازاریابی محتوا» را انتخاب کنید، جستجو حتی دقیق تر می شود و شانس موقعیت یابی ویدیوی خود را به خوبی افزایش می دهید. هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را در یوتیوب تایپ می کند، ربات های پلتفرم تمام کانال ها و ویدیوها را جستجو می کنند تا بهترین نتایج را به ترتیب مرتبط به کاربر ارائه دهند. یوتیوب بزرگترین پلتفرم ویدئویی در اینترنت است و همچنین یکی از بزرگترین موتورهای جستجو محسوب می شود.

استفاده از قالب «تبلیغات اکتشافی ویدیویی» را در نظر بگیرید، که به ویدیوهای شما اجازه می‌دهد در نتایج جستجوی YouTube و پیشنهادهای ویدیویی مرتبط نشان داده شوند. می‌توانید از خدمات تبلیغاتی YouTube، مانند YouTube First Ads، برای تبلیغ کانال خود استفاده کنید و بازدیدها و دنبال‌کنندگان بیشتری کسب کنید. به یاد داشته باشید، ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب برای سئوی یوتیوب حیاتی است. هرچه بینندگان بیشتری ویدیوهای شما را تماشا کنند و با آنها تعامل داشته باشند، شانس بهبود رتبه و دیده شدن در نتایج جستجو بیشتر است. با بهینه سازی ویدیوهای خود بر اساس این کلمات کلیدی، نه تنها می توانید در یوتیوب متمایز شوید، بلکه می توانید ترافیک هدفمندی را از صفحه اول گوگل به دست آورید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی را با حجم جستجوی معقول برای نتایج بهتر هدف قرار می دهید.

Canva حتی قالب‌های آماده‌ای دارد که می‌توانید با کمترین تلاش، تصاویر کوچک ویدیویی بسیار خوب ایجاد کنید. بنابراین مطمئن شوید که یک فیلمنامه با یک مقدمه کوتاه و سریع می‌نویسید؛ فیلمنامه‌ای که به سرعت به موضوع اصلی می‌رسد و به بازدیدکنندگان می‌گوید که چرا باید این موضوع و این ویدیو را دنبال کنند. این مورد را همچون گسترش دادن عنوان خود در نظر بگیرید و قولی به بازدیدکننده خود بدهید و در پایان به آن پایبند باشید. مطالعه‌ای که توسط AdAge در سال ۲۰۱۵ انجام شد، نشان داد که بازاریابان فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارند تا مخاطبان خود را پیش از آن که آن‌ها را از دست دهند، جذب و درگیرشان کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که اگر مخاطبان شما در ۳۰ ثانیه اول ویدیو به طور کامل درگیر نشوند، به احتمال ۳۳ درصد آن‌ها را از دست خواهید داد. و البته حواس‌س‌تان باشد که این تحقیق به سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد و اکنون این موضوع قطعا دشوارتر است.


بهترین سئوکار ارومیه چه کسی است؟